סחיטה מינית ברשת

סחיטה מינית ברשת

לא צריך להיות חוקר במכון מחקר בכדי לדעת שהתפתחותם של הטכנולוגיה ורשת האינטרנט גרמו לעלייה חדה במקרי הסחיטה המינית. אם בעבר כוחו של איום של סחיטה מינית היה מוגבל בחשיפה אותו יקבל, כיום כאשר אדם מחזיק ברשותו סרטון או תמונות אינטימיות של אדם אחד הוא מסוגל להפיץ אותם ברחבי הרשת, לגרום לדבר להתפרסם בתפוצה של מיליונים ולגרום בושות גדולות ונזקים עבור המצולם. ולכן תופעה של סחיטה מינית ברשת כמו עבירות מחשב רבות אחרות הפכה לנפוצה מאוד וחשוב מאוד להכיר את דרכי ההתמודדות איתה.

האם לשלם למי שמנסה לסחוט אותי ברשת?

התשובה החד משמעית היא כמובן שלא. המטרה של הסוחטים היא השגת רווח כספי באמצעות האיום. ניקח לדוגמא מקרה של אדם אשר פרופיל מסוים באחת מהרשתות החברתיות מוכיח לו כי הוא מחזיק בסרטון מביך שלו אותו הוא לא רוצה שיפרסם. את מחיקת הסרטון הוא מתנה בתשלום של סכום מסוים אותו יעביר לחשבונו של הסוחט, ואז הוא יימחק את הסרטון. אמנם, כאשר מדובר באנשים שפלים כאלה, אין שום ערבות שאכן לאחר ההעברה הסוחט אכן ימחק את הסרטון ולא יבקש בהמשך סכומים נוספים. ולכן התועלת אשר תצא מתשלום לרוב תהיה נמוכה ביותר עד בלתי קיימת.

אז איך להתמודד עם ניסיונות הסחיטה?

כאשר אדם נופל לסחיטה מינית ברשת הוא צריך לפנות למשטרת ישראל ולשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בעבירת רשת. יכולתו של עורך הדין היא לאיים על הסוחט בכך שייתפס ויעמוד למשפט, וכן לדאוג מול בעלי האתרים השונים להסיר את התכנים המביכים במידה ואכן יעלו לרשת. במידה ואכן מדובר בתושב ישראל אשר ייתפס ויוכח שהוא זה שביצע את הסחיטה, הוא צפוי לעונש כבד בגין עבירה של סחיטה באיומים שעונשה עד 9 שנות מאסר.

> קראו מתי מתרחשת חקירה באזהרה

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עורך דין נזיקין
עורך דין נזיקין הוא מי שצריך להתמודד עם הרבה מאוד תיקים. בדרך כלל הם נמצאים במצב שבו הם צריכים לתת...
קרא עוד »
אוק 28, 2022
גישור גירושין
גישור הוא תהליך שבו אדם אחד או בן משפחה יכול לדבר עם האדם האחר או בן המשפחה על רגשותיו וצרכיו. גישור...
קרא עוד »
יונ 28, 2022
יש לך רעיון לסטארט אפ? זה מה שאתה צריך לדעת
אין ספק כי ישראל נחשבת לאחת המדינות החזקות ביותר בתחום הסטארט אפ. יותר ויותר ישראלים מצליחים לחשוב...
קרא עוד »
ינו 07, 2019