שכר מינימום חודשי מול יומי – ההבדלים בין השניים

שכר מינימום חודשי מול יומי - ההבדלים בין השניים

החוק בישראל קובע כי כל עובד זכאי לקבל שכר מינימלי תמורת העבודה שלו. בחוק יש התייחסות לעובדים שונים וכן לענפי עבודה בהם יש תעריף שונה. החוק מחייב כל מעסיק לתגמל את העובדים שלו בהתאם לפרטי החוק. ובמידה ועובד מוצא את עצמו מועסק בתנאים שאינם עונים על דרישות החוק עליו להגיש תלונה נגד המעסיק שלו. גם תחת הכותרת של שכר מינימום ניתן להבחין בין שכר מינימום חודשי מול שכר מינימום יומי. ניתן למצוא מגוון משרות לפי סינון מותאם אישית באתר https://www.alljobs.co.il/.

שכר מינימום יומי

שכר מינימום יומי נקבע בחוק והוא ניתן לעובדים על פי מספר ימי העבודה. כאשר עבור כל יום עבודה מחושב להם השכר. התשלום ניתן בסוף החודש והוא מחושב על פי מספר ימי הנוכחות של העובד בעבודה. וזה אומר שבמידה והעובד החסיר יום עבודה או שהוא לא עבד בגין ימי חג – הדבר יתבטא בתלוש השכר שלו. ניתן לבדוק באופן עצמאי ופשוט את השכר המגיע לכם באמצעות מחשבון שכר. כמובן שבמקרה והעובד מוסיף שעות עבודה הוא יתוגמל עליהם בהתאם לתעריף של שעות נוספות.

שכר מינימום חודשי

שכר חודשי נקבע בהתאם למספר ימי העבודה לשבוע והוא נקבע באופן גלובאלי. כלומר הוא מחושב על פי מספר ימי העבודה אבל לא סופרים את ימי העבודה עבור החישוב של המשכורת. אמנם במקרים של חיסורים או היעדרויות מסיבות שונות עשויה המשכרות להתקזז. יש להבדיל בין שכר שעתי רגיל לשכר גלובלי. השכר הגלובלי ניתן לעובד בלי קשר למספר שעות העבודה שלו בפועל, מה שאומר שהשכר שלו קבוע ואין קשר בינו לבין למספר הימים בחודש ולמספר ימי הנוכחות שלו במקום העבודה.

תנאים סוציאליים לכל עובד

החוק נועד לתקן את הזכויות הסוציאליות של כל עובד באשר הוא. אמנם מעסיק יכול לקבוע את שיטת התשלום, אבל העובד יוכל להתמקח ולדרוש העסקה בשכר גלובלי. אך בכל מקרה יש לזכור – כל חריגה מדרישות החוק כמו שכר פחות משכר המינימום, שעות נוספות בתעריף רגיל וכן הלאה הם עילה להגשת תלונה נגד המעסיק אשר פועל שלא כחוק. אז מהו השכר המוצע לכם שהצעת העבודה שעומדת על הפרק?

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל מה שרציתם לדעת על חוק איסור הלבנת הון
עד לפני עשרים שנה ישראל הייתה ברשימה השחורה של הארגון אשר פיקח על הלבנת הון ובגלל שהדבר היה יכול...
קרא עוד »
דצמ 23, 2018
מניעת תביעות קטנות: 6 תובנות חיוניות שאתה צריך
בית המשפט לתביעות קטנות הוא חלק חיוני ממערכת המשפט שלעתים קרובות נותר לא מובנה. כמומחה מוביל בתחום,...
קרא עוד »
פבר 04, 2024
מהו תפקידו של חוקר פרטי לבגידות?
ניתן להזמין חוקר פרטי שיסייע בגילוי בני זוג בוגדים. חוקרים פרטיים מיומנים במציאת ראיות שיכולות...
קרא עוד »
מרץ 10, 2023