כך תצטרכו לפעול על מנת להפוך את פעילות העסק המקוון שלכם לחוקית
4 הפעולות החשובות שתצטרכו לבצע כדי להבטיח שהעסק המקוון שלכם יפעל כחוק:
בעידן הנוכחי בו אנשים רבים מעדיפים להזמין את הקניות שלהם אונליין באינטרנט ולקבל אותן עד פתח הבית – עסק מקוון יכול להוות מקור הכנסה מאוד מוצלח.
יחד עם זאת, לפני היציאה לדרך עם העסק המקוון, ישנם מספר צעדים שתצטרכו לעשות כדי להבטיח שהעסק והמוצרים (או השירותים) שתמכרו בו יעמדו בכל הדרישות מבחינת החוקים במדינת ישראל – אלו הדברים שהכי חשוב לדאוג להם בעת הקמת העסק המקוון שלכם, כדי לבטח אותו מבחינה חוקית:
כתב ויתור עבור עסק מקוון
כתב ויתור הינו הודעה משפטית אשר מכסה נושאים בסיסיים שעלולים להתעורר בעת ההפעלה והניהול של חנות אינטרנטית. עסקים מקוונים מסוימים רשאים להשתמש בכתב ויתור בסיסי, אך עסקים אחרים לפעמים נדרשים להשתמש בכתב ויתור מורכב יותר בהתאם למוצרים או השירותים שהוא מציע, ולכן מומלץ להתייעץ מול גורם משפטי אודות סוג כתב הויתור אותו העסק שלכם יצטרך.
עמוד תנאי שימוש לעסק מקוון
עמוד תנאי שימוש (או "תנאים והגבלות") הוא עמוד אשר מפרט את הכללים לשימוש באתר עסק מקוון – העמוד הנ"ל נדרש עבור כל עסק בעל אתר אינטרנט או נוכחות אינטרנטית כלשהי, וזאת על מנת לעמוד בתקנות המסחר האלקטרוני שנקבעו לפי החוק, גם אם האתר לא מוכר מוצר או שירות כלשהו. מסמך זה מסייע בהגנה על זכויות הקניין הרוחני (הגנה על נכסים וירטואליים), ויכול להקל עליכם במקרים של תביעות.
עמוד מדיניות פרטיות
מדיניות פרטיות הוא מסמך אשר מיידע את המבקרים בעסק המקוון שלכם מהו סוג המידע האישי אשר אתם אוספים מהם, מיידע אותם כיצד אתם מתכננים להשתמש בו, וכיצד תגנו עליו.
במסמך זה מומלץ גם להכניס סעיף בו יצוין באיזה סוג של מידע אין בכוונתכם להשתמש (כדוגמת כתובות דוא"ל, שמות פרטיים ומשפחה וכד'), על מנת שהמבקרים ירגישו בנוח לגלוש באתר שלכם וימשיכו לגלוש בו.
במידה ובאתר שלכם צפוי להיות טופס לאיסוף מידע כדוגמת טופס יצירת קשר, חשוב להודיע למבקרים כיצד ישמש אתכם כל המידע שהם יזינו בטופס.
עמוד מדיניות משלוחים
מדיניות משלוחים היא גם כן מידע שחשוב מאוד לשקף ללקוחות בעסק מקוון, ע"מ שהלקוחות יידעו מתי לצפות למוצרים שהזמינו, וכיצד הם יישלחו אליהם – חשוב ליידע את הלקוחות אודות פרקי הזמן עד לקבלת ההזמנות ועל עלויות המשלוח הצפויות, שכן חוסר במידע מסוג זה עלול לגרום לקונים הפוטנציאליים לנטוש את האתר ולעבור לאתרים מתחרים.
כמו כן, מומלץ מאוד להציע מדי פעם הנחות או מבצעים על המשלוחים כדי לעודד את הקהל לקנות יותר, כמו למשל הטבות של משלוח חינם בהזמנה מעל סכומים מסוימים.