איך יודעים שהצ'ק לא מזוייף?

איך יודעים שהצ'ק לא מזוייף?

צ'ק הוא מסמך בעל משמעות משפטית. כלומר, מדובר על התחייבות כספית לכל דבר. לכן חשוב לנו לבדוק בצורה יסודית כל צ'ק אותו אנחנו מקבלים. וזאת כדי לוודא הצ'ק שאנחנו מקבלים הוא צ'ק אמין שנוכל לממש את ערכו, ולקבל את כל הכסף שמגיע לנו לקבל. ככל שאנחנו מתעסקים עם קשת רחבה יותר של אנשים, ומקבלים תשלומים מיותר גורמים, כך אנחנו חשופים גם לסיכון של קבלת המחאות בנקאיות מזויפות. המחאות כאלו מפילות אותנו בפח, כיוון שלא נוכל להפקיד אותם בבנק ולפדות את הערך הנקוב עליהם. לכן חשוב מאוד שכל מי שמקבל תשלומים בהמחאות ידע כיצד לבדוק האם הצ'ק שהוא מקבל לידיו הינו צ'ק תקין, או שמא הוא מזויף.

בדיקה של הצ'ק

צריך לדעת איך להסתכל על הצ'ק אותו אתם מקבלים. לפני הכול יש לדרוש ממי שמשלם בצ'ק להציג גם תעודה מזהה. כאשר אתם בודקים הלימה בין הפרטים האישיים שמוצגים בתעודה המזהה לבין אלו שמוצגים על הצ'ק. כמו כן יש לבדוק שיש לכם מספר טלפון פעיל של בעל הצ'ק. חשוב להימנע מקבלת צ'קים שאינם של מי שמגיש לכם אותו. כיוון שיש אנשים שקבלו לידיהם צ'קים גנובים והם ממשיכים להעביר אותם הלאה. דרשו לקבל צ'ק של המשלם בלבד, כך אתם מפחיתים משמעותית את הסיכון לקבל צ'קים מזויפים או גנובים.

צ'ק במבנה תקין ומראה בטוח

חשוב לבדוק את המראה של הצ'ק. כל צ'ק שהודפס חייב להיות מתאים לכללים הבסיסיים של הדפסת פנקסי צ'קים. אלו מחייבים הופעת נתונים מסוימים על גבי הצ'ק וכן צבעים על פי כללי הביטחון של בנק ישראל. בנוסף חייבת להופיע על הצ'ק הולוגרמה בטחונית. אלו נתוני בסיס שחייבים להתקיים כל צ'ק אותו אתם מקבלים.

בדיקה עקבית מפחיתה סיכונים

ככל שתרגילו את עצמכם לבצע בדיקה לכל צ'ק שאתם מקבלים לידיכם, כך תפחיתו את הסיכונים שתקבלו צ'קים מזויפים. שכן הנהלים הברורים שלכם ירתיעו כאלו שיש בידיהם צ'קים גנובים, ויתנו להם להבין שלא כדאי לנסות להגיש לכם צ'ק כזה. בצורה כזו אתם מונעים מעצמכם נזקים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עורך דין נהיגה בשכרות – 3 דרכים בהם יצליח להקל בעונש
בילוי באירוע משפחתי או בבר יכול להיות משהו ממש שמח וכיף, אך כשהאירוע מסתיים ואתם בדרך הביתה, כמות...
קרא עוד »
מרץ 14, 2021
העסקת מומחה זר – מה הדרך הנכונה להעסקתם?
ישנם בארץ לא מעט מומחים זרים הבאים לכאן לשם עבודה. כאן נכתוב על העסקת מומחה זר - מה הדרך הנכונה...
קרא עוד »
דצמ 09, 2021
עורך דין מסחרי אלון לב – יעשה לכם סדר בעניינים
שירותיו של עורך דין מסחרי אלון לב יוכלו להיות בעלי תועלת רבה עבור כל אחד מכם שירצה להיות רגוע ולראות...
קרא עוד »
דצמ 26, 2021