חוק ביטול עסקאות רכישת ריהוט
במידה וביצעתם עסקת רכישת ריהוט שהתחרטתם לגביה – המאמר הבא הוא בשבילכם:
בתקופה כזו של השנה בה מתקיימים מספר ימי מכירות והסיילים מאוד מפתים, לא מן הנמנע שנרצה לעשות גם עסקאות משמעותיות יותר כמו רכישת ריהוט לבית, אבל מה יקרה אם נתחרט על העסקה בהמשך?
הרי מדובר בעסקה גדולה משמעותית יותר מעסקאות רגילות, אז איפה החוק עומד כאן לטובתנו?
במאמר שלפניכם נסביר מהן הזכויות שלכם בתור צרכנים שמעוניינים לבטל עסקת ריהוט, ומתי ואיך תוכלו לבטל את העסקה.
באופן כללי – אפשר לבטל עסקת ריהוט
לפי חוק הצרכן – רכישת עסקת ריהוט ניתנת לביטול למעשה כמו בכל עסקה אחרת, בתוך 14 יום ממועד קבלת הריהוט, ובתנאי שהרהיטים לא הורכבו ולא נעשה בהם כל שימוש.
אם לצורך העניין האריזה רק נפתחה – פעולת הפתיחה לא תחשב כשימוש במוצר, והנ"ל תקף לגבי כל סוג ריהוט בין אם מדובר בסלון, מיטה זוגית או שולחן.
כדי לבצע את ההחזרה נדרש להציג את חשבונית הרכישה (או כל אסמכתא אשר מעידה על ביצוע העסקה), והחזרת הציוד הנרכש צריכה להיעשות תוך לא יותר מ 7 ימי עסקים.
קחו בחשבון שהמוכר ראשי לגבות מכם דמי ביטול, אך מבחינת החוק דמי הביטול לא יכולים לעמוד על יותר מ-100 ₪.
סיבות נוספות לביטול עסקת ריהוט
מקרים נוספים בהם ניתן לבטל עסקת ריהוט: ביטול עסקה בעקבות הטעייה של המוכר, פגם במוצר, או חוסר התאמה ללקוח מנסיבות מסוימות – במקרים כאלו ניתן יהיה לבטל את העסקה גם אחרי יותר מ-14 ימי עסקים.
יחד עם זאת – באחריותו של הצרכן לבדוק את המוצר לאחר הקבלה שלו, כדי להימנע מאי נעימויות שעלולות לצוץ במקרים של חוסר תשומת לב לבעיה או פגם במוצר.
במידה ונוצרה הטעייה או חוסר הגינות בצורה שהיא כלפי הצרכן – יש בידיו את הזכות להגיש תלונה לרשות להגנת הצרכן, אבל חשוב לקחת בחשבון שלא תמיד יוכל להתקבל מהם פתרון בכל מהמקרים, שכן מדובר בגוף שמטפל בתלונות בצורה מערכתית ולא פרטנית.
מתי לא ניתן לבטל את העסקה?
לא ניתן לבטל עסקת ריהוט לאחר שהרהיטים כבר הורכבו, או במקרה של רהיטים בהזמנה מיוחדת במידות לפי דרישת הלקוח. יחד עם זאת – במקרים של הרכבת ריהוט סטנדרטי מתוך קטלוג, שיוצר במיוחד בשביל הלקוח כיוון שהיה חסר במלאי, הלקוח כן יכול לבצע ביטול עסקה.
שינויים בהזמנה
במקרים של עסקת ריהוט שהצרכן רוצה לבצע בה שינוי ולא ביטול – החוק אומר שכאשר הצרכן מעוניין לבצע שינוי בהזמנה לפני שהחלו לייצר את הרהיט, ובהנחה והשינוי לא צפוי לגרור את הספק לעלויות נוספות או נזקים אחרים, יהיה עליו להיענות לבקשת הצרכן ולבצע את השינוי.